Laserbehandling

Hvad er Laserterapi?

Indenfor fysioterapi arbejdes med Low Power Laser Therapy d.v.s. laserlys med en lav strålingsstyrke, som fremmer kroppens naturlige immunforsvar.

Laserterapi er en effektiv smertefri behandling og derfor behagelig for dig som klient. Laserterapi er et supergodt alternativt for smertelindrende og inflammationshæmmende medicinpræparater – og har ingen bivirkninger!

Hvordan virker Laserterapi?

Laser sættes på et lokalt kropsområde – afhængig af om laseren sættes direkte på skades-/smerteområdet eller indirekte på triggerpunkter/ akupunkturpunkter, så påvirker laserlyset skades-/smerteområdet eller i områdets nervebaner/medianbaner.

Laserens lysstråler stimulerer kroppens naturlige immunforsvar, idet områdets lokale koncentration af hvide blodlegemer øges sammen med øget energiproduktion og øgning af kroppens mange adskellige celler som også indgår i kroppens naturlige vævshelingsproces.

I helingsprocessen dæmpes inflammationen og dermed lindres smerterne.

Træthed og en almen varmefølelse i det bestrålede kropsområde forekommer ofte.

På baggrund af laserens stimulering af kroppens immunforsvar, så gavner laserterapi mennesker med slidgigt, leddegigt, overbelastningsskader såsom myoser/muskelspændinger samt betændelse i sener/slimsække i skuldre, albuer, hofter, knæ og hæle. Derudover akutte skader såsom knoglebrud, forstuvninger og fibersprængninger samt nyere som gamle arvæv og overfladeproblemer som sår og eksem.

Min erfaring med Laserterapi

Jeg har primært erfaring med at kombinere laserbehandling direkte på skades-/smerteområderne og indirekte på triggerpunkterne/akupunkturpunkterne.

Jeg har arbejdet med laserterapi siden 2006 og har oplevet særlig god effekt hos klienter med idrætsskader, computerbelastende arbejde, skulderproblematikker og isskiassmerter samt betændelsestilstande i sener og slimsække foruden arvæv efter kejsersnit samt adhærent væv på grund af langvarige skad.

I Rygklinik Gladsaxe arbejdes med kombineret behandlings- og træningsmetoder for at opnå en yderligere effekt. Du kan naturligvis vælge laserbehandling alene, hvis du allerede har dine træningsøvelser. Du kan vælge mellem laserbehandling (punktbehandlinger) eller Giga laserbehandling (behandling af større områder).

Behandlingen kan foregå på klinikken, i eget hjem eller på din arbejdsplads ligesom øvrige af Rygklinik Gladsaxes behandlingsformer.

Er du interesseret i mere viden om laserterapiens effekt, kan du i følgende tre links læse mere herom Link 1 og Link 2 og Link 3 Gigalaser.

Prisliste for Laserbehandling findes HER

Vandtårnsvej 76 ● 2860 Søborg ● CVR 36366109